קידום אורגני

קידום אורגני הוא תהליך מורכב ומתמשך שכולל עבודה על אלמנטים שונים: באתר בתכנים, גם בהיבט הטכני, וגם מחוץ לאתר. מדובר במכלול רחב של פעולות שיש לבצע בצורה נכונה, תוך עמידה בסטנדרטים של מנועי החיפוש והתחשבות במגוון גורמים נוספים.

קידום אתרים

מהותו של הקידום האורגני

העיקרון בקידום אתרים לבצע את פעולות הקידום האורגני מבלי שחווית הגלישה תיפגם. יש לרכז את התכנים באתר באופן שהגולש ירצה להישאר באתר כמה שיותר זמן ולא לחוש שהוא בתוך מלכודת. צריך לגרום לגולש להרגיש שהוא במקום נעים ומוגן. ליצור תחושת אמון בקרב הגולשים כבר במפגש ברגע החשיפה הראשון עם האתר.

המרכיבים הבסיסיים של קידום אורגני

קידום אורגני דורש ידע חוצה-תחומים במגוון אלמנטים חשובים של עולם האינטרנט. בין מרכיבים אלה ניתן למצוא:

• יצירת תכנים איכותיים עבור בניית אתר וורדפרס
• רכישת קישורים באתרים חיצוניים בעלי דירוגים גבוהים
• עבודה עם פלטפורמות להפצת תכנים, דוגמת Taboola ו-Outbrain
• קידום ברשתות חברתיות פייסבוק גוגל יוטיוב
• עבודה עם האלגוריתמים של גוגל – בדיקה של מתחרים, ניטור תוצאות דירוגים בזמן אמת לאורך זמן
ראוי לציין שעולם האינטרנט הינו דינמי, האלגוריתם שעל פיו גוגל קובע את תוצאות החיפוש העדכניות ביותר נוטה להשתנות באופן תדיר ולעיתים מפתיע ביותר, כך שנדרשת עקביות גדולה מאוד בעבודה ויכולת לבצע אותה באדיקות ועל בסיס שיטה קבועה שיעילותה הוכחה מעבר לכל ספק.

מדוע קידום אורגני טוב לעסק שלכם?

כאשר מתחילים לבנות אתר ומתכננים את הליכי הקידום שלו, בין השיקולים העיקריים שבעלי עסקים שונים מתלבטים לגביהם הוא הבחירה בין קידום אורגני ופרסום ממומן. ראשית, חשוב לזכור שבכל הקשור למחירים – זה לא אמור להיות הפקטור המכריע, משום שהערך שמתקבל תמורת ההשקעה הכספית בתחום קידום אורגני הוא שונה בתכליתו מהקידום הממומן.

האופי המתמשך של הקידום

מדובר בעבודה מתמשכת, בניגוד לפרסום הממומן שדורש אמנם מיומנויות שונות גם כן, אך הוא מאפשר לעשות את העבודה תוך פרק זמן קצר. קידום אורגני זהו הליך שמטרתו היא ביסוס של בית העסק בתור גורם משמעותי ובעל השפעה בתחום הפעילות שלו. במילים אחרות, המשמעות של קידום אורגני היא יצירת אוטוריטה עבור בעל האתר, ולאו דווקא פרסום אגרסיבי.

מאפיינים של מקדם מקצועי בתחום האורגני

למרות שפעמים רבות אותם המומחים ואותן החברות מציעים שירותיהם הן בתחום קידום אורגני והן בתחום קידום עסקים באינטרנט – ניתן לבדוק בקלות מיהו האדם והגורם המתאים יותר לביצוע תהליך קידום אורגני. בין הכישורים הנדרשים ממומחה בתחום קידום אורגני:

• התנסחות גבוהה בשפה העברית
• גישה לכותבי תוכן איכותיים או יכולות כתיבה גבוהות של המומחה עצמו
• הבנה בתחום האינטרנט – מילות מפתח, הגדרות אופטימיזציה של האתר
• קשרים באתרים מכתיבי דעה – אתרי חדשות, אתרים פופולריים וכו'
• היכרות עם פלטפורמות שיתוף תוכן
• תקשורתיות גבוהה גם עם הלקוח וגם על האנשים המסוגלים להעניק במה לתכני האתר המקודמים.

תכלס' – למה להשקיע דווקא בקידום האורגני?

כאשר מתחילים בהליך קידום אתרים אורגני, למעשה משקיעים בעתיד העסקי והמקצועי של האתר, מבססים אותו בתור מקור מידע חשוב ללקוחות קיימים, עתידיים ופוטנציאליים. ניתן לשתף את התכנים במגוון פלטפורמות, בתשלום ובחינם באותה המידה, ולכן התקדמות דווקא ביצירת ערך עשויה להיות בעלת התועלת הגדולה ביותר לעתידו של הגורם המקודם.
בנוסף, גם כאשר הקידום נפסק בשלב כלשהו, ניתן לצפות שההשפעה של העבודה שנעשתה תישמר לתקופה מסוימת, גם אם לא ארוכה במיוחד, היות ועל כל אתר שהפסיק לעשות קידום אורגני יש כמה וכמה מתחרים שלא עשו זאת, ולכן תוך זמן קצר ידם תהיה על העליונה.

Share This