לקוחות מגיעים לכל אתר באחד מ 4 האפשרויות האלה:
א. קידום אורגני – היינו קידום האתר במילות מפתח לדוגמה: כשגולש רושם בגוגל "בניית אתרים" האתרים שמופיעים בדפים הראשונים הם נמצאים שם, כי מישהו דאג לקדם את האתרים האלה במנועי החיפוש. אין אתר שבלי קידום אורגני הגיע במקרה לדף הראשון.
הקידום האורגני נחשב לקידום המשתלם ביותר, כי אין תשלום עבור קליקים, אבל יש תשלום למקדם האתר.
החיסרון – הקידום האורגני לוקח זמן, והוא מושפע מכמות התחרות בתחום.
ב. קידום מימון – גוגל מאפשרת לבעלי אתרים תמורת כסף להציג את האתר שלהם בראש הדף הראשון או בתחתית הדף הראשון של גוגל.
קידום ממומן הוא יעיל במיוחד כאשר יש לנו מוצר חדש או שירות חדש ואנחנו רוצים לבדוק את תגובת הקהל להצעה או השירות שלנו.
הקידום המומן אפשרי גם בגוגל וגם ברשתות החברתיות.
הייתרון – האתר זוכה מייד להופיע בדף הראשון של גוגל
החיסרון – זה עולה הרבה כסף, והמחיר רק ימשיך להאמיר ולהאמיר. מה המחיר של קידום אתרים בגוגל? כנסו לקריאה בהרחבה על הנושא.
ג. תנועה חינמית מהרשתות חברתיות – לינקים מהרשתות החברתיות שמפנות לאתר שלך. גולשים יכולים להעלות פוסטים, תמונות וסרטונים עם לינק גלויי או סמויי שבלחיצה עליו מגיעים לאתר.
החיסרון – הלינקים האלה הם משהו לא יציב, לא קבוע, לא ודאי, ולא ניתנים לחיזויי.
הייתרון – הלינקים מהרשתות החברתיות לא עולה כסף, ויוצר אמינות למותג או לשרות שרוצים לקדם.
כדאי לדעת שיהיו פוסטים שיגררו תגובה שתוביל ללחיצה לכניסה לאתר ויהיו פוסטים שיגרמו לעוגמת נפש, לאכזבה ולבזבוז זמן.
ד. תנועה בתשלום מהרשתות החברתיות – ניתן ליצור תנועה בתשלום לאתר או לדף הנחיתה
היתרון – ניתן להשיג קהל מפולח לפי גיל מין, מקום מגורים, תחומי עניין ועוד ועוד
החיסרון התנועה לא תמיד איכותית ולקהל לא ממש מתעניין, לקהל לא ממש ממוקד.
ה. תנועה מגוגל מיי ביזנס – הגולשים שמגיעים מגוגל מיי ביזניס נחשבים לקהל סופר איכותי, לקהל שמחפש ממש עכשיו את המוצרים או השירותים של בעל עסק והוא גר בטריטוריה בקרובה לבעל העסק.
ו. סרטוני יוטיוב – סרטוני יוטיוב נחשבים לסרטונים שיוצרים יחסי המרה גבוהים.
החסרון שלהם העלויות של הסרטונים יחסית יקרה, ויש בעלי עסקים רבים שנירתעים מהופעה מול מצלמות.