מחיר קידום אתרים – אורגני וממומן

כמה עולה פרסום ממומן וכמה קידום אורגני?
לפי מה נקבע המחיר?

אם החלטת לשווק את העסק שלך באינטרנט בטוח יש לך המון שאלות. אנחנו ב”פאוור מדיה אתרים” מומחים בשיווק דיגיטלי, מיד נענה על כל השאלות שיכולות להיות לך על מחיר קידום אתרים.

נושאים

מחיר קידום אתרים - כמה עולה פרסום ממומן וכמה עולה קידום אורגני

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שיש 2 סוגי קידום בגוגל: קידום ממומן וקידום אורגני. אופן התמחור עבור כל אחד מהם הוא שונה משמעותית וכן סדרי הגודל של התקציב.

מחיר קידום ממומן בגוגל SEM

קידום ממומן בגוגל הוא פרסום מודעות תמורת תשלום ל- Google Adwords. היתרון בפרסום בגוגל הוא האפקט המיידי שיש לקמפיין. מיד עם פרסום המודעה בגוגל נתחיל לראות כניסות לאתר או לדף הנחיתה ונתחיל לקבל טלפונים ופניות דרך טפסי יצירת קשר. כמובן, בהנחה שהפרסום נעשה בצורה נכונה.
קידום ממומן נחשב כאפקטיבי לטווח הקצר, מאחר והכניסות והפניות נפסקות באופן מיידי כשמפסיקים את פרסום הקמפיין.

כמה עולה לפרסם בגוגל?

צריך להגדיר היטב את מודעות הקמפיין בגוגל עבור מילות החיפוש המתאימות ביותר. ישנם כלים שניתן להיעזר בהם כדי לקבוע את מילות המפתח המתאימות למודעה.

המחיר שמשלמים על פרסום מודעה בגוגל מושפע ממילות המפתח שנבחרו.

לא נלאה אותך עכשיו בכל המושגים הקשורים לפרסום ממומן בגוגל. כל המושגים בראשי התיבות האלה (כמו CPA, CPM, CTR) יגרמו לך כאב ראש מיותר. וזה רק על קצה המזלג. עדיף לדעת מה שנחוץ ולהשאיר לאנשי המקצוע בתחום הפרסום בגוגל להתעסק עם יתר המונחים.

מחיר לקליק PPC, CPC

מושג שכן כדאי להכיר הוא PPC, קיצור של Pay Per Click (ידוע גם כ-CPC – Cost Per Click), והוא מתייחס לתשלום עבור מודעות רק לפי לחיצות עליהן.

אם לא לחצו, לא תשלמו!

כמה עולה קליק על מודעה?

המחיר שמשלמים לגוגל על הופעת המודעה שונה עבור כל צירוף מילים. המחיר מושפע מכמות המפרסמים שרוצים שהמודעה שלהם תופיע בחיפוש אותו ביטוי. לדוגמה, ככל שיותר מפרסמים יגדירו את הביטוי “בניית אתרים” כמילת מפתח למודעה שלהם, כך המחיר עליו יהיה גבוה יותר.

בנוסף לכך, המחיר ללחיצה על פרסומת משתנה בהתאם לדירוג שקיבלה המודעה מגוגל (ציון איכות). הדירוג של גוגל לפרסומות מורכב ממידת התאמת הפרסומת לגולש, חוויית המשתמש בדף הנחיתה אליו הובל לאחר לחיצה על הפרסומת ועוד.

נגן וידאו

מחיר מקסימלי ללחיצה

חשוב לקבוע נכון מחיר מקסימלי ללחיצה, כלומר לקבוע שלא נרצה לשלם מעל X ש”ח ללחיצה. מכיוון שהמחיר הוא כל כך שונה עבור כל צירוף מילים, יהיה לך קשה לדעת בכמה להגדיר את המחיר המקסימלי לקליק.

לחברה מקצועית בתחום הקידום הממומן יש כלים שעוזרים לקבוע את המחיר המקסימלי לקליק. קיימים כלים לניתוח מודעות שפורסמו על ידי מתחרים. בנוסף, בכלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס אפשר לראות הצעות של גוגל למחיר להופעה בראש הדף בחיפוש ביטוי מסוים. זה סוג של מחירון של גוגל למילות מפתח, אך מה שהיא מפרסמת הוא בגדר הצעה בלבד.

יחס המרה

מושג נוסף שחשוב לדעת הוא “יחס המרה” (Conversion Rate). יחס המרה הוא היחס בין כמות הגולשים שנכנסו לאתר לבין הגולשים שביצעו פעולה רצויה. הכוונה לפעולה כמו פנייה דרך טופס יצירת קשר, רכישת מוצרים דרך אתר האינטרנט, ביצוע הרשמה לאתר או הרשמה לרשימת דיוור אלקטרוני וכדומה.

דוגמה לחישוב יחס המרה: 10,000 גולשים נכנסו לאתר האינטרנט, מתוכם 1,000 יצרו קשר, יחס ההמרה הוא 10%.

יחס המרה נותן לך אינדיקציה עד כמה שווים הקליקים על המודעות שלך. הרבה לחיצות ללא ביצוע הפעולות הרצויות לקמפיין, לא ישתלמו לך.

כדי לא לבזבז כסף על גולשים שילחצו על מודעה ולא יהפכו ללקוחות שלך, צריך להגדיר בצורה הטובה ביותר את מילות המפתח למודעה. בעת בחירת מילות המפתח לקמפיין בגוגל, צריך לחשוב אלו מילים ישיגו יחס המרה מעולה.

לדוגמה, מודעה שתוצג כשמישהו חיפש “מגפיים” לא תמיר טוב כמו מודעה שמוצגת למי שמחפש “מגפיים אדומות עד 200 ש”ח”. יחס ההמרה יהיה שונה בין מי שחיפש “מגפיים” למי שחיפש “מגפיים אדומות עד 200 ש”ח”.

נגן וידאו

תקציב לקמפיין בגוגל

בנוסף להגדרת המחיר לקליק, יש לקבוע תקציב לקמפיין וכן על איזו תקופה הוא יתפרס. כאשר קמפיין מגיע לתקציב שהוגדר מראש או לסוף התקופה שהוגדרה, המודעה יורדת.

באופן חד משמעי, לא מומלץ לפרסם קמפיין ממומן בגוגל בעצמך, כי אם מפספסים הגדרה אחת של מחיר מקסימלי, עלולים להפסיד הרבה כסף. בנוסף לכך, צריך לדעת למקד ממש טוב את המודעות, לנתח את הנתונים ולערוך שינויים בהתאם, אחרת המשמעות היא בזבוז כסף.

נגן וידאו

מחיר קידום אתרים אורגני בגוגל SEO

הכוונה במושג “קידום אורגני בגוגל” היא לבצע עבודה שהמטרה שלה היא לגרום לגוגל להציג אתר מסוים בראש תוצאות החיפוש. מהי אותה עבודה שעושים כדי לקדם אתר בגוגל? אם זה מעניין אותך, כל המידע נמצא בעמוד “קידום אתרים”.

היתרון בקידום האורגני בגוגל הוא ההשפעה שלו לטווח הארוך. שלא כמו בפרסום הממומן – בתשלום לגוגל, בקידום האורגני תוכלו ליהנות מכניסות רבות לאתר גם כשסיימתם לשלם לחברת קידום האתרים.

עם זאת, מומלץ לבצע עבודות תחזוקה לתכנים ישנים ולהוסיף תכנים חדשים לאתר, כי גוגל מתגמלת אתרים עם תוכן מתחדש.

החיסרון בקידום האורגני הוא שאף חברת SEO לא יכולה באמת להבטיח ללקוח שב-100% האתר יופיע בדף הראשון בגוגל. אם מישהו מבטיח לך דבר כזה, זה צריך להעלות אצלך חשד שזה לא מקום מקצועי. האלגוריתם של גוגל משתנה כל הזמן, וגוגל היא היחידה שמחליטה באיזה מקום יופיע כל אתר. אנחנו עושים הכל בהתאם להנחיות שגוגל מפרסמת עבור מנהלי אתרים ותמיד קוראים ומתעדכנים בהנחיות חדשות שיוצאות.

נגן וידאו

מחיר כתיבת מאמרים מקצועיים לקידום אתרים

הרבה מזמן העבודה על קידום אתרים בגוגל מושקע בכתיבת תכנים. הם חייבים לתת מידע שווה ומסקרן עבור הגולשים. אפשר להיתקל במחירים זולים לקידום אתרים ולקבל תכנים ברמה נמוכה, שלא יקדמו אותך, ואף עלולים להשיג תוצאה הפוכה. תוכן שהוא סתם אוסף של מילות מפתח שדחוסות בדף, לא יצליח לעבוד על גוגל ולגרום לו לחשוב שזה תוכן רלוונטי. לא מומלץ לנסות לבדוק את זה, כי גוגל יכולה לתת עונשים לאתרים שעוברים על כללי האיכות שלה ולא להציג אותם בכלל באף מילות חיפוש.

מקובל להגדיר מחיר כתיבת מאמרים מקצועיים ואיכותיים לקידום אתרים בגוגל במחיר למילה.
טווח המחירים נע בין 15-30 אגורות למילה.

הצעת מחיר לקידום אורגני

מומלץ להזמין בחברת קידום אתרים חבילה שהמחיר שלה יכלול את כתיבת המאמרים המקצועיים וכן את האופטימיזציה לאתר ובניית מערך הקישורים. כדאי לבקש מראש גם הצעת מחיר על ביצוע עדכונים חודשיים באתר.
כדי להגיד לך בדיוק כמה יעלה לקדם את האתר שלך, צריך:

  • לבדוק את האתר עצמו – כדי להעריך כמה עבודה נדרשת בתוך האתר (שיפור הקוד, המבנה, זמני טעינה וכו’).
  • לבדוק את התחום – כדי לדעת מהי רמת התחרות הקיימת על אותם הביטויים הרצויים לקידום.

בדומה לקידום הממומן, מחיר קידום אתרים אורגני בגוגל משתנה בהתאם למידת התחרותיות הקיימת על מילות המפתח הרצויות לקידום. ככל שיש יותר תחרות על מילות המפתח הרצויות, כך רמת הקושי של קידום האתר תהיה גבוהה יותר.

אם לוקחים בחשבון שההשקעה היא לטווח ארוך, בהחלט משתלם להשקיע בקידום אורגני בגוגל. צריך רק לוודא שעושים את זה אצל חברה מקצועית בתחום ה-SEO.

מחירון קידום אתרים

טווח המחירים שלנו לקידום אתרים אורגני הוא בין 650 ש”ח עד 1,800 ש”ח.

האם ניתן להשקיע בקידום ממומן ואורגני במקביל?

בהחלט אפשר ואפילו כדאי לפרסם קמפיין ממומן במקביל לביצוע פעולות לקידום אורגני. אפשר ללמוד דרך הפרסום הממומן בגוגל הרבה על מילות המפתח ששווה להשקיע בהן בקידום האורגני, וכן לאילו מילים פחות כדאי לכוון.

רוצה לדעת איך משיגים לקוחות דרך גוגל? מומלץ לקרוא עוד על הנושא בכתבה שלנו על קידום בגוגל – אורגני וממומן.

בנוסף, מומלץ להשקיע בשיפור ותחזוקה של “גוגל לעסק שלי”, כדי להופיע בצורה מושכת ומובלטת בתוצאות החיפוש ובגוגל מפות. מידע נוסף על גוגל לעסק שלי.

למה להתלבט לבד בין סוגי הפרסומים לעסק? אפשר פשוט להרים טלפון ולקבל יעוץ אישי בחינם. נשאל אותך על העסק שלך ואז נוכל להכין את התכנית הכי טובה לקידום העסק שלך בגוגל.

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם
בודק...