קידום ממומן – גוגל ופייסבוק

רוצה לפרסם מודעה בגוגל או בפייסבוק?
יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמפרסמים מודעה ממומנת.

נושאים

קידום ממומן

אם אין לך חשק לקרוא, אפשר להתקשר ונשמח לספר לך מה הסודות שלנו לפרסום קמפיין מנצח בגוגל ובפייסבוק.

מה זה PPC?

PPC הוא קיצור של Pay Per Click, ובעברית – תשלום לפי לחיצה. בשיטת זו מפרסמים מודעה ומשלמים על כל לחיצה של גולש עליה. המפרסמים לא משלמים אם לא היו לחיצות על המודעה.

מחיר קידום ממומן

מרבית מערכות פרסום המודעות הממומנות מושתתות על מכירה פומבית (בידינג) בין מפרסמים. המחיר ללחיצה מושפע מכמה גורמים:

  • מידת התחרותיות על ביטוי – מגדירים למודעה מילות חיפוש מסוימות. המטרה היא שהמודעה תופיע כשאנשים מחפשים את המילים שהגדרנו. יש מילים שעליהן תחרות גדולה יותר, ולכן לרוב תעריף הלחיצה יהיה גבוה יותר.
  • רלוונטיות המודעה – אם המודעה פונה בצורה נכונה לגולשים ונותנת להם את מה שחיפשו, היא תקבל עדיפות גבוהה יותר. כך מודעה עשויה להופיע במיקום בולט יותר או פעמים רבות יותר.

הגדרת מחיר מקסימלי ללחיצה – מפרסם המודעה מגדיר מה המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל לחיצה.

עוד על מחיר קידום אתרים.

רימרקטינג / ריטרגטינג – Remarketing / Retargeting היא צורת מעקב אחר הגולש שהגיע לאתר שלך. מטביעים באתר קוד המאפשר לגוגל ופייסבוק לעקוב אחר הגולש ולהציג לו מודעות יעודיות באתרים אחרים. היתרון של רימרקטינג הוא המחיר הזול בהשוואה למחיר של הבאת גולש בפעם הראשונה.

למה כדאי לפרסם מודעות ממומנות?

לרוב תקציב הפרסום של עסקים קטנים הוא מצומצם. הם לא יכולים להרשות לעצמם מימון פרסומות על שלטי חוצות או בטלויזיה, למשל. קידום ממומן באינטרנט הוא פתרון מעולה לבעיית השיווק של עסקים קטנים. הוא מאפשר להגדיר תקציב מדויק לכל קמפיין וכן עבור לחיצה של כל לקוח פוטנציאלי.

עם זאת, הקידום הממומן מתאים גם לעסקים בינוניים ואף גדולים. כמו בכל קמפיין שיוצרים, גם בקמפיינים של תשלום לפי לחיצה, יש להגדיר מטרות ברורות. תשאלו את עצמכם – מה אתם רוצים להשיג באמצעות הקמפיין הממומן?

  • רוצה להגביר את המודעות לגבי מוצר חדש שהעסק שלך מוכר?
  • לקדם מבצע מסוים שמוגבל בזמן?
  • להגדיל את כמות הרכישות שמבצע כל לקוח אצלכם באתר?

לפרסם בגוגל או בפייסבוק?

מה ההבדל בין פרסום מודעה ממומנת בגוגל לבין פרסומה בפייסבוק?

ההבדל בגדול הוא בשימוש שגולשים עושים בגוגל ובשימוש שלהם בפייסבוק. אם עכשיו אתם זקוקים לחברה לבניית אתרים בחיפה איך תמצאו אותה? תיכנסו לגוגל או לפייסבוק? סביר להניח שהפעולה הראשונה שתעשו היא לפתוח את גוגל ולחפש “בניית אתרים”.

אנשים נכנסים לגוגל כדי למצוא עסק בתחום מסוים, לרכוש מוצר מסוים או לחפש תשובות לשאלות. לעומת זאת, לפייסבוק נכנסים כשרוצים להתעדכן אילו פוסטים העלו החברים שלנו. בפייסבוק נרצה לראות תמונות, סרטונים ואירועים קרובים. בפייסבוק פחות נחפש עסקים שאנחנו זקוקים לשירות שלהם. אולי רק אחרי שחיפשנו בגוגל, נכנס לעמוד הפייסבוק של חברות לחפש המלצות של חברים.

קידום ממומן בגוגל

גוגל אדוורדס (Adwords) היא כלי לפרסום מודעות מבית גוגל. המודעות של גוגל מוצגות במספר מקומות.

קידום ממומן בתוצאות החיפוש בגוגל

גוגל אדוורדס מציגה פרסומות ממומנות יחד עם תוצאות רגילות, המכונות “אורגניות” (מהמילה אורגני). היא מציינת לצד הפרסומת את המילה “מודעה” (או “ad”‘ תלוי בהגדרות השפה).

אתרים שותפים

בנוסף, גוגל אדוורדס יכולה להציג מודעות מקודמות ב“אתרים שותפים”. אלו אתרים שונים המשלבים בתוכם פרסומות של גוגל. הפרסומות יכולות להיות מוצגות בתור באנר המכיל מספר תמונות. גם פה אפשר להגדיר את המחיר ללחיצה באותו אופן.

פרסומות ביו-טיוב

כמו כן, ניתן לבחור שהקמפיין יופיע גם ב-YouTube. שם קיימת אפשרות לפרסם קמפיינים שונים:

  • מודעה מסוג סרטון וידאו – מופיעה לפני, אחרי או במהלך צפייה בסרטונים. בנוסף, יכולה להופיע כמעין המלצה לצפייה לצד התוצאות הרגילות המוצעות לנו.
  • מודעות טקסט – יכולות להופיע כשמחפשים משהו ביו-טיוב מעל לתוצאות הטבעיות. למרות שהמודעה מפורסמת באתר וידאו, אין זה אומר שלחיצה עליה חייבת להוביל לסרטון. לחיצה יכולה להוביל לדף נחיתה שנועד לעודד יצירת קשר איתך וביצוע רכישות.
  • תמונות – פרסומת ביו-טיוב יכולה להיות גם תמונה (באנר) או מספר תמונות שמתחלפות. התמונה יכולה להופיע ליד ההצעות של יו-טיוב לסרטונים הבאים לצפייה.

 

עוד על פרסום ברשת המדיה של גוגל בסרטון הבא:

היתרונות של קמפיין ממומן בגוגל

היתרון הגדול ביותר של קידום ממומן בגוגל על פני פייסבוק הוא שהגולשים יותר מכווני רכישה. כשהם מחפשים תחום מסוים בגוגל הם זקוקים לשירות אותו חיפשו ורוצים ליצור קשר ולבצע הזמנה.

פרסום ממומן בגוגל מביא גולשים באופן מיידי לדף הנחיתה או האתר (כל עוד עושים אותו נכון). עם דף נחיתה בנוי היטב המכוון את הגולשים למטרה (יצירת קשר, לדוגמה) תוכלו להשיג את האפקטיביות המירבית.

מודעה שתהיה אטרקטיבית ורלוונטית לחיפושי הגולשים תקבל ציון גבוה יותר על ידי גוגל. המשמעות היא חיסכון כספי, הופעה במיקומים מעולים ומקסימום חשיפה.

ניתן לטרגט לפי:

  • מיקום גיאוגרפי – מדינה, עיר, חיפוש מקומי לפי מיקום הגולש בעת ביצוע החיפוש.
  • מגדר וטווח גילאים.
  • שפה או מספר שפות.
  • סוג המכשיר ממנו גולשים (מחשב, סמארטפון, טאבלט).
  • מילות שלילה – החסרת מילים מסוימות, שאינן רלוונטיות. המודעה לא תופיע אם מחפשים אותן.
  • מילות מפתח – נרצה שהמודעה תופיע כשגולשים יחפשו את המילים האלה.
החסרונות

חיסרון משמעותי שיכול להיות בפרסום קמפיין ממומן בגוגל בשיטה של תשלום לפי לחיצה הוא לחיצות מזוייפות. הכוונה להקלקות מכוונות וזדוניות על מודעות, ומאחר ומשלמים עבור כל לחיצה, מדובר בחיסרון שהמשמעות שלו היא בזבוז כסף. לחיצות כאלה יכולות להיעשות על ידי מתחרים מתוך כוונה לשרוף את תקציב הפרסום שלך.

גוגל עושה מאמץ רב כדי להיאבק בתופעת לחיצות לא חוקיות על הפרסומות שלה. היא מאפשרת לעקוב אחרי לחיצות בלתי חוקיות שנעשו על הקמפיינים שלך.

קידום ממומן בפייסבוק

Facebook Ads היא מערכת פרסום המודעות של פייסבוק. המודעות של פייסבוק יכולות להופיע ב:

  • פייסבוק
  • אינסטגרם
  • Messenger
  • אפליקציות למובייל (Facebook Audience Network) – אפליקציות אשר החליטו לאפשר הצגת מודעות של פייסבוק. המודעות יוצגו גם לגולשים שאינם מחוברים לחשבון הפייסבוק. פייסבוק מתבססת על המידע האישי שמסרו המשתמשים שלה והמידע שאספה ומציגה את המודעות בהתאם, בעוד גוגל מציגה בהתאם לשאילתות חיפוש.
היתרונות של קמפיין ממומן בפייסבוק

לרוב ב-Facebook Ads נוכל להגיע למחירים נמוכים לקליק ביחס לפרסום קמפיין ב-Google Adwords.

המערכת של פייסבוק לפרסום מודעות נחשבת אחת הטובות ביותר מבחינת יכולת הפילוח והטירגוט שלה. ניתן לפלח לפי:

  • אזור מגורים.
  • מגדר, טווח גילאים, מצב משפחתי.
  • שפות.
  • סוג המכשיר ממנו גולשים (מחשב, סמארטפון, טאבלט).
  • תחומי עניין: מסעדות, ספורט, טכנולוגיה, קניות, אופנה ועוד.
  • אי הכללה – אפשר להגדיר שמודעה לא תוצג לקהל מסוים.
  • התנהגויות, למשל: קונים מעורבים, חזרו מנסיעות לפני שבוע, בעלי עסקים קטנים, גיימרים שמשחקים בקונסולות, שיחקו במשחקים בדף אפליקציה ב-7 הימים האחרונים ועוד הרבה אפשרויות.
  • חיבורים: אנשים שאוהבים את הדף שלך, חברים של אנשים שאוהבים את הדף שלך, אנשים שהשתמשו באפליקציה שלך.

פילוח ברמה כזו מאפשר לכוון את המודעה באופן המדויק ביותר לקהל היעד המתאים לעסק שלך.

כלי המודעות של פייסבוק נחשב פשוט יותר לשימוש בהשוואה לגוגל אדוורדס. עם זאת, השקעת תקציבי פרסום בקמפיינים בפייסבוק צריכה להיעשות נכון על ידי מומחה בתחום כדי להשיג את התועלת המקסימלית.

החסרונות

הגולשים נכנסים לפייסבוק בזמנם החופשי ולרוב אינם מחפשים לרכוש מוצר מסוים או להזמין שירות מבעל מקצוע. הם נכנסים כדי לראות מה פרסמו חברים שלהם או מה פרסמו בקבוצות שהם חברים בהן. הפרסומות “נדחפות” להם בלי שביקשו לקבל הצעות לרכישה. יכול להיות יותר מאתגר (מאשר בפרסום בגוגל) לשכנע גולש בפייסבוק לפתוח את הארנק כשהוא רק נכנס לראות תמונות וסרטונים שחברים העלו.

מומלץ לקרוא עוד על פרסום עסקים בפייסבוק.

מה ההבדל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן?

קידום אתרים אורגני הוא השקעה ארוכת טווח בעוד קידום ממומן מביא כניסות מיידיות לאתר. פרסום ממומן (PPC) מקפיץ אותך למקום בולט בדף ואף לתוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל לאחר הפעלת הקמפיין. לעומת זאת, בקידום אורגני (SEO) נדרשים עבודה רבה וזמן רב עד שרואים תוצאות.

איך עושים קמפיין קידום ממומן?

לכל אחת ממערכות הפרסום (גוגל ופייסבוק) יתרונות וחסרונות. לא מומלץ לנהל קמפיינים אם אינך מומחה בתחום. מומלץ לקחת חברה מקצועית לניהול קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק על מנת להשקיע את הכסף בצורה חכמה. קמפיין מוצלח יביא כמות גדולה של פניות ויגדיל את כמות הרכישות במחיר הנמוך (האפשרי) ביותר ללחיצה. המשמעות היא חיסכון בכסף ומקסימום תועלת.

צרו קשר עכשיו וקבלו מאיתנו יעוץ לגבי פרסום קמפיין ממומן.

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם
בודק...