רוצה לדעת הכל על קידום אתרי וורדפרס?
איך לגרום לאתר שלך להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל?
נושאים
אם אין לך חשק לקרוא, אפשר להתקשר ונשמח לספר לך מה הסודות שלנו לקידום אתרי וורדפרס בגוגל.
ניתן לעשות עבודת קידום עבור כל אתר אינטרנט. קידום אורגני עבור אתרי וורדפרס לא שונה מקידום יתר האתרים.
לקידום אורגני של אתר במנועי חיפוש קיימים מספר שלבים, ביניהם:
- ביצוע מחקר מילות מפתח רלוונטיות לאתר.
- יצירת תכנים ושימוש נכון במילות המפתח בתוכם.
- שימוש בקישורים פנימיים בתוך עמודי האתר.
- השגת קישורים חיצוניים איכותיים שיפנו לאתר המקודם.
- אופטימיזציה לאתר.
מחקר מילות מפתח
מקדמי אתרים מקצועיים משתמשים בכלים שונים (כמו ב-Google Keyword Planner ו-Google Trends) כדי לחקור את התחום שבו עוסק האתר שאותו מקדמים ולדעת אילו מילים אנשים מחפשים בגוגל באותו תחום.
המטרה של מקדם אתרי וורדפרס היא שהאתר יופיע כשגולש מחפש מילים מסוימות, שהגולש ילחץ ויכנס לאתר המקודם.
מה עושים עם מילות המפתח?
את המילים מכניסים לתוך התכנים הכתובים, כולל בכותרות ובקישורים ואף לתמונות בחלק שנקרא "Alt". הוא מופיע במקרה שתמונה לא נטענת או אינה קיימת.
השימוש במילות המפתח חייב להיות טבעי עבור מי שקורא את התוכן.
תוכן צריך להיות מכוון לקוראים
כשעובדים על קידום אתרי וורדפרס בתוצאות החיפוש בגוגל חייבים לכוון בראש ובראשונה לקוראי התוכן, ולא למנועי חיפוש. הסיבה לכך היא שאם התוכן הוא עמוק, מעניין, שימושי ומועיל עבור הקורא הוא ישאר בעמוד זמן רב, יגלוש לדפים נוספים וכן ישתף את התוכן ברשתות חברתיות או דרך מיילים והודעות. כל זה שווה קידום בתוצאות החיפוש.
הוספת קישורים פנימיים
השקעת בהרבה דפי וורדפרס עם תוכן מעניין? צריך שהגולשים יוכלו להגיע אל כל דף רלוונטי בקלות. על כן, כדאי להוסיף בתכנים קישורים לדפים נוספים באתר. כך הגולשים ישארו זמן רב באתר ויצפו בכמות דפים גדולה.
אם הגולשים מרוצים, גוגל מרוצה!
את הקישורים אפשר לשים מטקסטים או מתמונות. מקדמי אתרי וורדפרס מקצועיים יודעים איך לפזר את הקישורים באופן נכון ואיך להשתמש במילות המפתח באופן טבעי גם בקישורים.
איך משיגים קישורים חיצוניים?
הכוונה בקישורים חיצוניים היא קישורים מאתרים אחרים אל האתר שלך. דרך טובה להשגת קישורים איכותיים מאתרים שונים אל האתר שלך היא לבדוק את הקישורים החיצוניים של המתחרים. כך אפשרות בקלות יחסית לקבל רשימת אתרים (ובעזרת כלים שונים לראות את הדירוג של אותם אתרים) בהם אפשרי לפרסם תכנים ולקשר מהם לאתר שלך.
כדי להשיג קישורים לאתר הוורדפרס שלך ניתן לפרסם טקסטים, תמונות וסרטונים במגוון רשתות חברתיות, כגון: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, טיק טוק וכו'.
בנוסף, ניתן לעשות שיתופי פעולה שונים. למשל, להציע לאתר גדול לפרסם כתבה איכותית בתחום המקצועי שלכם.
אופטימיזציה לאתר
כחלק מקידום אתרי וורדפרס צריך לעשות אופטימיזציה בתוך האתר שאנחנו רוצים לקדם מבחינת:
מהירות עליית הדפים של האתר
המהירות מושפעת מהרבה גורמים, למשל משקל התמונות המופיעות בדף, טעינת קודים שונים ועוד. הכלי Google PageSpeed Insights מאפשר לבדוק באילו פרמטרים גוגל מציע לאתר שלך להשתפר מבחינת מהירות עליית דפי האתר בדסקטופ (מחשב) ובמובייל (טלפונים ניידים).
מבנה ה-URL
URL הוא כתובת של דף אינטרנט מסוים. הוא צריך להיות קצר, ענייני ולכלול את הנושא הרלוונטי לאותו הדף.
כותרות בדפים H1-H6
אלה תגיות HTML שמשמשות להגדרת כותרות וההיררכיה בדפי האתר – מה הכותרת הראשית של הדף ומהן הכותרות המשניות.
בכמה תגיות H1 מותר להשתמש בדף? שאלה שנויה במחלוקת.
הרבה מקדמי אתרים יגידו בהחלטיות שיש להשתמש בתגית H1 אחת בלבד לכל דף, והיא צריכה להיות הכותרת הראשית של הדף. אך כיום קיימת אסכולה אחרת שסבורה כי ב-HTML5 אפשרי להשתמש בכמה תגיות H1 שצריכים, כל עוד הדבר משרת את הגולש. מוזמנים לקרוא על הנושא בהרחבה.
תגיות מטא
עבור כל דף באתר מומלץ שיהיו תגיות המטא הבאות.
- בתגית Title קובעים מה כותרת הדף, זו שתופיע בראש הלשונית בדפדפן האינטרנט וכן בדרך כלל בתוצאת החיפוש בגוגל. האורך המומלץ למטא כותרת הוא עד 60 תווים.
- בתגית Description כותבים תיאור קצר על תוכן הדף. הוא מופיע בתוצאות חיפוש מתחת לכותרת, אך גוגל יכול לבחור שלא להציג את ה-Description ולהציג במקום משהו אחר מהדף. ה-Description אינו מוצג בדף עצמו בתוך האתר.
תגיות המטא חייבות להיות ייחודיות עבור כל דף. אסור שיהיה תוכן משוכפל.
תגיות Open Graph
אלה תגיות שנועדו לעזור לרשתות חברתיות לשאוב את המידע הנחוץ מהאתר בעת שיתוף קישור אליו.
שימו לב כשאתם משתפים קישור בפייסבוק, למשל, שהוא מיד טוען תמונה, כותרת ותיאור. את זה אפשר להגדיר דרך תגיות Open Graph ובכך לוודא שבכל פעם שמישהו משתף קישור לאתר שלך, הוא יראה בדיוק כפי שרצית שיראה, ויגרום לכמה שיותר אנשים להתעניין וללחוץ עליו. כדאי לקרוא על דרכים נוספות לפרסום בפייסבוק לעסק שלך באופן שיביא לך הכי הרבה תועלת.
תוספים לקידום אתרי וורדפרס
למערכת וורדפרס יש ספריית תוספים ענקית וביניהם קיימים תוספים מעולים בתחום ה-SEO שעוזרים לנו, מקדמי אתרי הוורדפרס, לגרום למנועי חיפוש כמו גוגל להבין את האתר שלנו יותר טוב. אחד התוספים של וורדפרס שעוזר בקידום אתרים נקרא Yoast.
הכלים האלה לא עושים את עבודת קידום אתרי הוורדפרס בשבילנו, אבל הם עוזרים וחוסכים זמן למקדמים.
בנוסף, לעיצוב אתר וורדפרס יש השפעה על קידום האתר בגוגל, שכן העיצוב חשוב ליצירת חוויית משתמש טובה עבור הגולשים.
פלטפורמת וורדפרס היא מערכת קוד פתוח גמישה ונוחה לשימוש, המאפשרת לערוך כל חלק באתר ללא מאמץ רב. היא חוסכת זמן עבודה, ולכן היא מאוד טובה עבור קידום אתרים בגוגל.
כמה עולה קידום אתר וורדפרס? קראו על כך בעמוד מחירים של קידום אתרים בגוגל.
אנחנו ב-Power Media בעלי ניסיון רב במערכת בניית האתרים של וורדפרס וכן במגוון התוספים השימושיים שלה שמסייעים בקידום אתרים.
- רוצה לקדם את אתר הוורדפרס שלך?
- עדיין אין לך אתר וורדפרס?
אצלנו ניתן לקבל ייעוץ בחינם לגבי בניית אתר וורדפרס וקידומו בגוגל. מוזמנים ליצור קשר.