כל בעל עסק שאינו מומחה בתחום השיווק האינטרנטי עלול לעשות טעויות שיבריחו לקוחות פוטנציאליים מהעסק שלו.
כשמשקיעים כסף בעסק ובפרסומו באינטרנט חייבים לדעת מה מומלץ לעשות וממה חייבים להימנע, כדי לא לזרוק את הכסף על פרסום שגוי ולא אפקטיבי ולפגוע בעסק.
לפני הכל, הסבר קצר על שיווק דיגיטלי – מדובר על פרסום תכנים שיווקיים (טקסטים, תמונות, סרטונים) בכלל הפלטפורמות האינטרנטיות,
כדי להשיג מטרות מסוימות, שעליהן נפרט בהמשך הכתבה. שיווק דיגיטלי כולל: קידום אתרים אורגני וממומן בגוגל,
פרסום ברשתות חברתיות, דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה ועוד.
כדאי לקרוא, להפנים וללמוד מטעויות שעסקים עושים בתחום השיווק הדיגיטלי ולהימנע מהן. נתחיל ברשימת הטעויות.
אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעסק עושה היא הגדרה רחבה מדי של קהל יעד של העסק שלו. למשל, מגדירים שהעסק פונה לנשים או לגברים או לילדים או יותר גרוע – העסק פונה לכווווולם.
כל עסק חייב הגדרה מאוד ממוקדת וברורה של קהל הלקוחות אליו הוא פונה. ההגדרה הזו צריכה לכלול טווח גילאים, אזורים גיאוגרפיים, תחומי עניין ועוד.
המטרה היא להבין בדיוק מי הם הלקוחות שאליהם העסק שלך צריך לפנות. כשמבינים מי הלקוחות הפוטנציאליים אפשר לדעת איפה הם גולשים באינטרנט, באילו רשתות חברתיות (פייסבוק,
אינסטגרם, פינטרסט, טוויטר) הם נמצאים, באילו אתרים הם גולשים, והכי חשוב – אפשר לנתח מה הם מחפשים בגוגל!
אם לא יודעים מי קהל היעד, לא יודעים מה הוא מחפש באינטרנט. אנחנו רוצים שלקוח פוטנציאלי, שמחפש שירות כמו זה שהעסק שלך מספק, יגיע לאתר שלך. בשביל זה יש להבין מה הוא כותב בשורת החיפוש בגוגל. אצל משווק דיגיטלי שמתמחה בקידום אורגני בגוגל זה נעשה כחלק ממחקר של מילות המפתח הרלוונטיות לתחום אליו שייך העסק שלך. ברגע שמבינים אילו מילות מפתח קהל היעד שלך מחפש בגוגל אפשר להתחיל בקידום האתר שלך בתוצאות החיפוש של מילים אלה.
אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעסק עושה היא הגדרה רחבה מדי של קהל יעד של העסק שלו. למשל, מגדירים שהעסק פונה לנשים או לגברים או לילדים או יותר גרוע – העסק פונה לכווווולם.
כל עסק חייב הגדרה מאוד ממוקדת וברורה של קהל הלקוחות אליו הוא פונה. ההגדרה הזו צריכה לכלול טווח גילאים, אזורים גיאוגרפיים, תחומי עניין ועוד.
המטרה היא להבין בדיוק מי הם הלקוחות שאליהם העסק שלך צריך לפנות. כשמבינים מי הלקוחות הפוטנציאליים אפשר לדעת איפה הם גולשים באינטרנט, באילו רשתות חברתיות (פייסבוק,
אינסטגרם, פינטרסט, טוויטר) הם נמצאים, באילו אתרים הם גולשים, והכי חשוב – אפשר לנתח מה הם מחפשים בגוגל!
אם לא יודעים מי קהל היעד, לא יודעים מה הוא מחפש באינטרנט. אנחנו רוצים שלקוח פוטנציאלי, שמחפש שירות כמו זה שהעסק שלך מספק, יגיע לאתר שלך. בשביל זה יש להבין מה הוא כותב בשורת החיפוש בגוגל. אצל משווק דיגיטלי שמתמחה בקידום אורגני בגוגל זה נעשה כחלק ממחקר של מילות המפתח הרלוונטיות לתחום אליו שייך העסק שלך. ברגע שמבינים אילו מילות מפתח קהל היעד שלך מחפש בגוגל אפשר להתחיל בקידום האתר שלך בתוצאות החיפוש של מילים אלה.
קביעת תקציב לא נכון עבור שיווק באינטרנט בניסיון לחסוך כסף היא טעות כואבת שהתוצאה שלה יכולה להיות פרסום חסר תועלת. חבל לזרוק כסף על קמפיין שלא יהיה לו אפקט ולא ישיג את המטרות.
איך קובעים נכון את התקציב המתאים לקמפיינים באינטרנט?
מומלץ לקבל יעוץ בחברת בניית אתרים שנותנת מענה לכלל תחומי השיווק הדיגיטלי. החברה תוכל להמליץ על תקציב לתכנית השיווקית שיותאם אישית לפי צרכי העסק ומטרותיו, והעסק שלך יוכל לקבל במקום אחד את מכלול השירותים האפשריים בתחום האינטרנט, כולל:
הכי טוב בשבילך יהיה לקבל הצעת מחיר כוללת עבור כל מה שנדרש להשגת המטרות שהצבת לתכנית השיווקית.
אפשרויות למחירים נוחים לעסקים קטנים
ישנן חברות שמציעות בניית אתר לעסקים קטנים, שאצלן ניתן לקבל מחיר נוח יותר. בחברות אלו כדאי לברר מה המחיר של בניית אתרים בוורדפרס, שזו פלטפורמה שמאפשרת לבנות אתר על פי תבניות קיימות ולערוך שינויים בעיצוב האתר. כך ניתן לחסוך במחיר בניית ועיצוב האתר.
תחשבו רגע – מה מיוחד בעסק שלכם? מה יש בו שאין למתחרים שלכם? למה כדאי ללקוח לבחור בך על פניהם?
אם אתם לא יודעים את התשובות לשאלות האלה, סימן שלא עשיתם מחקר מתחרים.
עסק חייב לדעת מה הייחודיות שלו – במה הוא מיוחד לעומת המתחרים. במחקר מתחרים בודקים את העסקים שפונים בדיוק לאותו קהל יעד שאליו העסק שלך פונה.
בין היתר בודקים:
לאחר הסקת המסקנות ממחקר המתחרים, אפשר יהיה להבליט את ייחודיות העסק שלך על פני המתחרים דרך התכנים השיווקיים, העיצוב והפרסום באינטרנט, כדי שהלקוחות יבחרו בך על פניהם.
עסקים נוטים לפעמים לחשוב שכדאי לפרסם כמויות גדולות של תוכן, אך זה לרוב בא על חשבון איכות התכנים. בתחום של קידום אתרים בתוצאות החיפוש בגוגל יש חשיבות מאוד גדולה לתכנים הכתובים.
על מנת שהאתר יעלה בתוצאות ראשונות בגוגל בחיפושים הרצויים, מקדמי אתרים מכניסים לתוך התכנים השיווקיים מילות מפתח רלוונטיות לחיפושים של קהל היעד.
למשל, בתכנים של חברה לבניית אתרים, שקהל היעד שלה הוא עסקים קטנים שמעניין אותם למשל עלות פרסום ממומן בפייסבוק או את 11 היתרונות של שיווק ופרסום דיגיטלי או את
האפשרויות לקידום בגוגל או או לקדם את העסק שלהם עם גוגל לעסק שלי ואלה רק דוגמאות חלקיות
אך חשוב מאוד לדעת – כדי להתקדם בתוצאות החיפוש, צריך לכתוב תוכן מעניין ורלוונטי שפונה אל קהל היעד המדויק שהוגדר. תוכן שלא ישרת את הגולשים באתר, כזה ש”נדחוף” בו את מילות המפתח באופן שאינו טבעי עבור הקוראים, לא יקדם את האתר ולא ישיג את המטרות שלך. על כן, יש חשיבות גדולה הרבה יותר לאיכות התוכן על פני פרסום כמויות גדולות של תכנים לא איכותיים.
לסיכום,
רוצה לקבל יעוץ בחינם לשיווק העסק שלך באינטרנט?
אנחנו זמינים בטלפון: 0556868204
נשמח לשמוע על העסק שלך ולהציע את התכנית השיווקית היעילה ביותר עבורך.
איזורי השירות שלנו: חיפה, קריות: קרית ים, קרית אתא, קריית ביאליק, קרית מוצקין, עכו, נשר, טבעון, טירת כרמל, עתלית.
מרדכי מקלף 9 חיפה, מיקוד 3295209
הנטקה 12/א חיפה, מיקוד 3461606
המבצע עד סוף אוגוסט 2023