שיווק דיגיטלי – פרסום באינטרנט שמביא תוצאות

איך לשווק נכון את העסק דרך האינטרנט?
מינימום השקעה כספית ומקסימום חשיפה לעסק.

נושאים

שיווק דיגיטלי
  • האם שיווק "מפה לאוזן" הוא הכי יעיל עבור העסק שלך?
  • למה הפרסום באינטרנט עדיף על פרסום בעיתון מקומי?
  • איך אפשר להביא לקוחות לעסק שלך בלי להוציא טונות של כסף על פרסום?

זה הולך להיות ארוך… לא חייבים לקרוא את כל המידע הזה.
כדי לדעת איך לפרסם את העסק שלך, אפשר להרים אלינו טלפון 🙂

שיווק דיגיטלי - מה זה אומר?

הכוונה בשיווק דיגיטלי היא שיווק באינטרנט באמצעות וידאו, תמונות / באנרים, תכנים כתובים, קישורים וכדומה. תחת ההגדרה של שיווק דיגיטלי נכללים:

  • פרסום פוסטים ממותגים ברשתות חברתיות – פרסום בפייסבוק, אינסטגרם ועוד.
  • פרסום פוסטים ממומנים ברשתות חברתיות – יצירת קמפיינים וקידום פוסטים בתשלום, להגעה לקהל גדול וממוקד.
  • קידום אתרים SEO קידום אורגני של האתר בדפי תוצאות חיפוש בגוגל.
  • פרסום קמפיינים ממומנים בגוגל – קידום ממומן בגוגל על ידי פרסום מודעות. הפרסומות שלך יוכלו להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, ב-You Tube, ברשת המדיה / אתרים שותפים וב-Gmail.
  • רשימות תפוצה – שליחת ניוזלטרים מעוצבים ופרסומות דרך המייל.

למה שיווק באינטרנט הוא הכי יעיל?

למה השיווק באינטרנט עובד טוב יותר מאשר פרסום בעיתונים, מקומונים או שלטי חוצות?
היתרונות של שיווק דיגיטלי על פני ערוצי שיווק אחרים הם ביכולת של אתרי אינטרנט לאסוף מידע על הגולשים. איסוף המידע על ידי אתרים מאפשר למפרסמים להציג מודעות המתאימות לאופי הגולש, התחומים בהם התעניין ומאפיינים דמוגרפיים.

שיווק דיגיטלי הוא הפרסום הממוקד ביותר – שיווק באינטרנט הוא הדרך הכי יעילה להגיע לקהל אליו העסק שלך פונה.

מיקוד קהל היעד לפרסום באינטרנט

האפשרויות לטרגוט קהל היעד לפרסומות באינטרנט הן אינסופיות. הנה כמה מהן:

  • מילות חיפוש בגוגל – כלומר לפי צורך במוצר או שירות מסוים.
  • אתרים בהם גלשו – כך אפשר, למשל, לשווק את העסק שלך למי שהיה באתרי האינטרנט של המתחרים שלך.
  • תחומי עניין, לדוגמה: טכנולוגיה, כושר ובריאות, עסקים ותעשייה, קניות ואופנה.
  • תחום עיסוק / עבודה.
  • התנהגויות, כמו: בעלי עסקים קטנים, משתמשי Gmail, מנהלי דפים בפייסבוק, משתמשים במכשירי טאבלט.
  • קרבה גיאוגרפית לעסק בעת הגלישה מהטלפון הנייד.
  • מין, טווח גילאים, סטטוס משפחתי, שפות.

ועוד הרבה, כמו "יום הולדת קרוב", "חברים קרובים של אנשים עם ימי הולדת בעוד שבוע", "הורים לילדים בגן".

ניתוח תוצאות השיווק באינטרנט

יתרון נוסף של שיווק באינטרנט על פני סוגי שיווק אחרים הוא ביכולת ניתוח התוצאות. קשה מאוד למדוד עד כמה פרסומת בעיתון השפיעה על גדילה במכירות או כמות הלקוחות החדשים בעסק.

לעומת זאת, פרסום באינטרנט מאפשר לעקוב אחר "זרימת" הגולשים, ולראות כמה לחצו על הפרסומת והגיעו לאתר או דף הנחיתה.

שיווק דיגיטלי - מחיר

כמה עולה לשווק את העסק דרך האינטרנט?
שיווק באינטרנט מתאים גם לתקציב של עסקים קטנים. זאת מאחר וההשקעה בפרסום באינטרנט לעסקים לא מצריכה סכומי עתק, כמו בפרסום בטלויזיה. המחירים לשיווק דיגיטלי נחשבים נמוכים יחסית לפרסום הרחב והממוקד שהוא מציע.

השימוש ברשתות חברתיות, כמו פייסבוק, הוא חינם. זה כבר חוסך בעלויות. בנוסף לכך, האפשרות של תשלום לפי לחיצה (CPC / PPC) עוזרת לשלוט בעלויות הפרסום. כך, למעשה, לא משלמים על עצם פרסום המודעה (כמו בעיתון), אלא משלמים על מי שלחץ, כלומר התעניין בה.

השיווק הדיגיטלי משתלם – מגיעים לקהל גדול וממוקד במחיר נמוך יחסית לתועלת ולערוצי פרסום אחרים.

שיווק דיגיטלי לעסקים על-ידי קידום ממומן

כל אחד יכול לפתוח חשבון פייסבוק או גוגל ולהתחיל לשווק את העסק שלו באמצעות קידום ממומן. עם זאת, מאוד לא מומלץ לפרסם קמפיין ממומן בעצמך אם זה לא תחום העיסוק שלך. מכיוון שאפשרויות הטרגוט הן רבות כל כך, צריך לדעת להגדיר נכון את הפרסומות שלך, כך שיגיעו לקהל המתאים.

לרוב לא משלמים על פרסום מודעה באינטרנט, אלא אם מישהו לחץ עליה. עם זאת, צריך לזכור שלחיצות על מודעות על ידי אנשים שלא יהפכו ללקוחות שלך, זה לזרוק את הכסף לפח.

טרגוט מדויק של הפרסומות באינטרנט יחסוך לך כסף.

בנוסף, צריך לדעת לקבוע תקציב מתאים לקידום הממומן והגדרות נוספות שהמטרה שלהן להשיג לך מקסימום לקוחות במחיר מינימלי לקליק. חברות שיווק דיגיטלי ישיגו עבורך את החשיפה שהעסק שלך צריך במחיר אופטימלי ללחיצה.

שיווק העסק מחדש - רימרקטינג (ריטרגטינג)

בקידום הממומן בגוגל ובפייסבוק אפשר לשווק מחדש את העסק שלך לקהל שביקר באתר האינטרנט שלך. בשיווק דיגיטלי מסוג רימרקטינג ניתן להגדיר קהל מאוד ספציפי. למשל, גולש שהיה באתר ולא פנה דרך טופס יצירת קשר, לא לחץ על מספר הטלפון או לא ביצע רכישה.

שיווק מחדש הוא מאוד יעיל, שכן מזכיר לגולש את המותג שלך ואת המוצרים. אם ביקר באתר שלך וטרם הפך ללקוח, אפשר להציג לו פרסומות המכילות מבצע או הנחה על המוצר שהתעניין בו.

שיווק באינטרנט דרך You Tube

שיווק דיגיטלי כולל פרסום מודעות ביו-טיוב. פרסום זה נעשה דרך המערכת של גוגל אדס.
חלק מאפשרויות טרגוט פרסומות ביו-טיוב:

  • מי שצפה בסרטון כלשהו בערוץ היו-טיוב שלך.
  • מי שצפה בסרטון ספציפי בערוץ שלך.
  • מי שביקר בערוץ היו-טיוב שלך.
  • מי שרשום לערוץ שלך.
  • הוסיף סרטון מהערוץ שלך לפלייליסט.

קיימות אפשרויות טרגוט נוספות. הפרסומת שלך ב-You Tube יכולה להופיע בצורת טקסט, תמונה או סרטון.

שיווק דיגיטלי דרך רשתות חברתיות

קידום אתרים דרך רשתות חברתיות כולל פרסומים ופעולות במדיה החברתית במטרה להביא גולשים אל אתר האינטרנט שלך. זה נקרא גם אופטימיזציית רשתות חברתיות SMO – Social Media Optimization.

האם זה טוב להביא כל גולש לאתר שלך? יותר חשובה איכות הגולשים מאשר הכמות. שיווק דיגיטלי נכון דרך הרשתות החברתיות יביא לאתר גולשים שהאתר שלך רלוונטי עבורם, והם יוכלו להפוך ללקוחות שלך.

גולשים שמגיעים לאתר שאינו רלוונטי עבורם, יוצאים מיד ומעלים את אחוזי היציאה מהאתר – Bounce Rate. שיעור יציאה גבוה מאתר אינטרנט פוגם בקידום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.

תמיד צריך לשאוף לשווק את האתר רק לאנשים שהעסק שלך פונה אליהם. קידום דרך המדיה החברתית נעשה כחלק מעבודת הקידום האורגני של האתר בתוצאות שונות בגוגל. פנייה לקהל המדוייק ביותר יגדיל את משך הגלישה באתר ואת כמות הדפים הנצפים באתר, וזה שווה קידום בגוגל.

קידום מקומי - גוגל לעסק שלי

ניתן לקדם אתר על פי חיפושים מקומיים, בהתאם למיקום הגיאוגרפי של העסק שלך. לדוגמה, אתר אינטרנט של חברת שיווק דיגיטלי בחיפה נקדם באמצעות מילים מתאימות ב"גוגל לעסק שלי" – Google My Business.

העבודה על קידום בגוגל כוללת התייחסות למיקום הגיאוגרפי של העסק באמצעות הטמעת מפה באתר, ופרסומים שונים בגוגל מיי ביזנס. כך ניתן יהיה לקדם את האתר בתוצאות החיפוש המקומיות (השייכות לאזור גיאוגרפי) וגם ב-Google Maps.

פרסום בעיתון מקומי לעומת פרסום מקומי באינטרנט

גם בעיתון מקומי ("מקומון") אפשר לפרסם את העסק לפי אזור גיאוגרפי. יש הבדל של שמיים וארץ בין התוצאות של פרסום מקומי באינטרנט לעומת פרסום בעיתון מקומי. ההבדל העיקרי הוא בצורך המיידי.

מישהו שרואה פרסומת בעיתון מקומי לחנות רהיטים, למשל, לא בהכרח צריך רהיט באותו רגע. הוא לא חיפש לראות חנויות רהיטים, הוא רק רצה לקרוא קצת בעיתון, בלי כוונה לרכוש משהו. הסבירות שיגיע לחנות וירכוש רהיט הוא נמוך מאוד.

יש סיכוי הרבה יותר גבוה לרכישה כשמישהו מחפש בגוגל "כורסאות טלויזיה בחיפה" ורואה פרסומת לחנות רהיטים באזור קרוב אליו. סביר להניח שיש לו צורך בכורסה כרגע ויהיה לו נוח להגיע לחנות שנמצאת קרוב אליו.

שיווק דרך "גוגל לעסק שלי" מגדיל את החשיפה של העסק באינטרנט לקהל שנמצא קרוב אליו.

בניית תכנית שיווק דיגיטלי לעסק שלך

חייבים לקבוע מטרות מאוד מובהקות לתכנית השיווק הדיגיטלי לפני שמתחילים לבנות את הקהלים והקמפיינים. מטרות לדוגמה:

  • הגדלת כמות הכניסות לאתר האינטרנט.
  • חשיפה למותג וחיזוקו.
  • הגדלת כמות המכירות של מוצר ספציפי.
  • הגדלת כמות הלקוחות החדשים שמגיעים לעסק.
  • שימור הלקוחות הקיימים והגדלת כמות ההכנסות פר לקוח.

רק כשיש מטרות ברורות אפשר להתחיל בעבודת השיווק הדיגיטלי, כאשר כל הפרסומים מכוונים להשגת המטרות שהוצבו. הגדרת מטרות ממוקדות לקמפיין שיווקי באינטרנט מאפשרת לנתח את הנתונים:

  • האם הגענו ליעד שהוצב?
  • האם צריך לשנות משהו בקמפיין כדי להגיע לתוצאות הרצויות?
  • האם צריך להגדיל / להקטין את המחיר לקליק על המודעה?

שיווק דיגיטלי לעסקים הוא תחום שהרבה עסקים לא יודעים איך לגשת אליו. הם פונים לפרסום בעיתונים מקומיים, רק כי אינם יודעים כיצד לפרסם את העסק שלהם. הרבה עסקים אף מסתפקים בשיווק העסק שלהם "מפה לאוזן". שיטה זו, כמובן, אינה מביאה קהל לקוחות גדול אל העסק, כפי שמביא שיווק באינטרנט.

הגיוני שעסק לא ידע איך לפרסם את עצמו אם שיווק הוא לא תחום ההתמחות שלו. שיווק דיגיטלי מצריך ידע רב, וכאמור, פרסום נכון וממוקד יחסוך לך כסף.

רוצה להגדיל את כמות הלקוחות בעסק שלך? עדיין לא התקשרת אלינו? 👈 יאללה, טלפון מהיר אלינו ואנחנו כבר מתחילים לקדם אותך ולהביא תוצאות!

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

רוצים להתייעץ

השאירו פרטים בטופס

דילוג לתוכן